.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عضو هیئت علمی دانشگاه پزشکی مازندران:
50درصد دیابتی ها از بیماری خود اطلاع ندارند

شمال نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۵۰ درصد مبتلایان به بیماری دیابت از بیماری خود اطلاعی ندارند.

به گزارش شمال نیوز، عادله بهار روز دوشنبه در همایش روز جهانی دیابت در مرکز بهداشت استان، هدف روز جهانی دیابت را شناساندن هرچه بیشتر و افزایش آگاهی عمومی برای مردم و شناساندن عوارض و راههای پیشگیری آن دانست.

وی با بیان اینکه براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در سال 2011 در جهان 366 میلیون نفر دچار دیابت هستند،گفت: بر این اساس در سال 2030 این تعداد به 552 میلیون نفر برسد که این رشد در کشورهای درحال توسعه 177 درصد بوده که زنگ خطری برای این جوامع است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه 80 درصد بیماران دیابت نوع دو در کشورهای درحال توسعه زندگی می کنند، تاکید کرد: به دلیل افزایش آگاهی مردم در کشورهای توسعه یافته، تعداد افراد مبتلا به این بیماری کمتر است.

بهار با تاکید بر اینکه در کشورهای توسعه یافته افراد بالای 50 سال به این بیماری مبتلا می شوند، افزود: در کشورهای در حال توسعه، سن مبتلا به بیماری دیابتی کمتر بوده و جامعه جوان را در برمی گیرد.

وی با بیان اینکه 50 درصد افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود اطلاعی ندارند، گفت: دیابت بیماری بدون سرو صدا بوده و می توان از علائم آن تکرار ادرار، احساس تشنگی،کاهش وزن، ضعف و کاهش جسمانی و تاری دید اعلام کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به خطرات افزایش قند خون اشاره کرد و افزود: بالابودن مستمر و طولانی قند خون بر عروق کوچک و بزرگ اثر گذاشته و سبب عوارض دیر رس دیابت نظیر عوارض چشمی، کلیوی، قلبی و عروقی، مغزی و گوارشی می شود.

بهار با بیان اینکه چهار نوع مختلف دیابت وجود دارد، افزود: دیابت نوع یک ، دیابت نوع دو ، دیابت بارداری و ثانویه از انواع دیابت است.

وی با بیان اینکه 85 تا 90 درصد بیماران دیابتی مبتلا به دیابت نوع دو هستند افزود: شیوع آن حدود 6 درصد و در حال افزایش است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کمتر از نیم درصد افراد در جامعه به دیابت نوع یک مبتلا هستند.

بهار، سن بالای 45 سالگی را یکی از ریسک فاکتورهای دیابت دانست و بیان کرد: این افراد هر سه سال یک بار باید قند خون خود را محاسبه کنند.

وی تاکید کرد: افزایش وزن، سابقه فامیلی، سابقه تولد نوزاد با وزن بالای چهار کیلوگرم، سابقه دیابت و بارداری، فشارخون بالای 140، اختلال چربی خون، سابقه پره دیابت و بی تحرکی از ریسک فاکتورهای دیابت محسوب می شود و این افراد باید هر ساله قند خون خود را کنترل کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه افراد دیابتی با مشکلات دهان و دندان مواجه هستند، تاکید کرد: برای حفظ سلامت دهان ودندان باید قند خون خود را درحد طبیعی حفظ کنند.

بهار، شایع ترین علت از دست دادن پا را دیابت دانست و افزود: یکی از خطرناک ترین عوارض دیابت ایجاد زخم در پا بوده که نهایتا می تواند منجر به قطع عضو شود و این افراد باید بیشتر مراقب پای خود باشند. /250تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.252 seconds.